Lacul Stiucilor – Sacalaia, Cluj

UNDE MERGEM

lacul stiucilor (1)

Intr-un capat al comunei Sic se afla stufarisul iar in cealalta parte, langa satul Sacalaia se afla o mica Delta – Lacul Stiucilor. Lacul are aproximativ 26 ha, este cel mai adanc lac natural cu apa dulce din interiorul tarii (10m) si este inconjurat pe intreg perimetrul de stuf.

lacul stiucilor (2)

lacul stiucilor (4)

Inotatul este interzis in lac, cu toate acestea am observat ca se practica dar la o scara mica. Lacul, care este o rezervatie naturala – singurul din Campia Transilvaniei pe care exista plauri- , este deschis insa pescuitului sportiv. Inchirierea unei barci costa 15RON pentru 24 de ore. Cum nu aveam de gand sa stau atat sau sa pescuiesc (taxa pentru pescuit de 40RON pt clujeni, 20RON pentru cei din alte judete) ne-am ‘inteles’ cu administratorul. Din ce lasa se se inteleaga, nu ai ce cauta pe lac daca nu pescuiesti.

lacul stiucilor (10)

In cele din urma, pentru mai mult de o ora de vaslit, am platit mult mai putin fata de cat as fi platit pe lacul din parcul Clujului. Iar senzatia e mult mai frumoasa.

lacul stiucilor (5)

Din pacate la ora la care am ajuns nu prea erau pasari pe lac (in stuful din jur traiesc 30 de specii ). Erau doar cativa corcodei, prea departe ca sa-i pot fotografia decent.

lacul stiucilor (9)

lacul stiucilor (8)

Pe una din lalturile lacului se afla un foisor pentru observarea a pasarilor insa a fost partial distrus astfel ca accesul este destul de riscant.

Cu toate acestea Lacul Stiucilor mi-a lasat o impresie frumoasa, de natura salbatica, in care prezenta umana nu a facut ravagii.

lacul stiucilor (6)

In apropierea lacului se afla dou pensiuni in cazul in care doriti sa stai peste noapte. Cea din comuna Sic arata foarte bine, cel putin din masina. De fapt intreaga comuna Sic m-a impresionat asa ca le voi mai face o vizita in 24 august cand va fi ultima zi din Zilele Comunei Sic (17-24 august).

Cum ajungeti:

Varianta 1. Cluj-Gherla-Sacalaia: 60km

Varianta 2. Cluj-Apahida-Jucu-Visea-Coasta-Sic-Sacalaia. Din Jucu puteti urma indicatoarele care indruma spre Manastirea Nicula. Drumul e cam de nota 7, sunt cateva portiuni in care trebuie sa mergi cu grija. Cam 40km.

Distractie frumoasa sau fir intins!

lacul stiucilor (12)

Alte informatii

11 gânduri despre &8222;Lacul Stiucilor – Sacalaia, Cluj&8221;

  1. am descoperit azi blogul tau si imi place (inca nu l-am citit pe tot). si mie imi place sa gatesc si mai mult insa imi place sa calatorezc🙂
    good luck

  2. pai de exemplu maine ma duc prin masivul Iezer Papusa. de la cabana Voina in spate pe dealul Vacarii si apoi spre Vf Rosu, acolo e un lac glaciar, de acolo tot pe creste spre Papusa si duminica pe Leaota. pe munti folosesc un d80 cu un 18-200🙂 insa rar, pt ca pe trasee abrupte si catarari ma tem sa-l iau cu mine, si am un lumix fz5🙂.

  3. ba nesimtitule la oanenii din orasul tau le iei 40 de lei si alti din alte judete le iei 20lei.lasane si pe noi mai ieftine macar 30 de lei

Lasă un răspuns

