Gogosi

CE GATIM

gogosi

Ieri seara aveam chef de ceva bun, dar nu stiam exact de ce. Cred ca stiti senzatia. Sa nu fie nici prea dulce, nici prea sarat; nici calare, nici pe jos. Grele momente… In cele din urma m-am hotarat la niste gogosi; am incercat sa tin reteta cat mai simpla, fara arome, fara umpluturi, fara efecte speciale. Si cum nu aveau de gand sa se faca singure, m-am apucat de treaba:

Ingrediente:

1. 375g faina

2. un pliculet cu 32g drojdie uscata

3. 100ml lapte

4. 2 galbenusuri

5. 2 linguri de zahar

ingrediente

6. un sfert de pachet de margarina (de 250g)

7. un varf de lingurita de sare

8. un varf de bicarbonat de sodiu

9. zahar pudra pentru ornat

Am pus toate ingredientele la mixer (mai putin laptele pe care l-am adaugat treptat) si in 5 minute aluatul a fost gata. Desigur, se pot framanta si cu mana dar dureaza 15 minute. Daca e nevoie puteti adauga fie lapte, fie faina pentru a ‘drege’ aluatul. Eu am mai pus un pic de faina. Cat timp am revazut unul din filmele mele preferate am lasat aluatul la dospit (putin peste 1h si 30min).

aluat dospit

Am asezat aluatul pe un blat uns cu un pic de ulei si l-am intins pana a ajuns la 0.5 -1 cm grosime. L-am uns cu putin ulei

aluat gogsi, intins

Am decupat formele si le-am lasat 20 de minute sa mai creasca. Am incins uleiul in tigaie si am inceput ultima etapa, prajirea

gogosi in ulei

Gogosile se fac rapid, cum s-au rumenit le puteti intoarce. Nu cred ca au stat mai mult de 30 de secunde pe fiecare parte. Pe masura ce le scoateti din tigaie cerneti deasupra zaharul pudra .

O parte din ele le-am mancat goale, o parte cu gem de caise si o cana cu lapte.

gogosi-

Pofta buna!

timp de preparare: 2h 20min

<< mancare de vinete si dovlecei

pastai scazute cu usturoi >>

6 gânduri despre &8222;Gogosi&8221;

  1. Iti lasa gura nu apa, ci rauri, rauri …recunosc sunt o pofticioasa…dar sunt innebunitor de delicioase retetele tale si arata minunat. Felicitari! Buna treaba!

  2. Gogosile acestea arata foarte bine dar observ ca nu au nimic aromat.De ce?In fine,nu ma dau in vant dupa gogosi:mirosul de ulei incins imi ajunge in stomac!Nu vreau sa fiu …..mofturos,dar asta e!

  3. Trebuie sa recunosc(din nou) faptul ca ai avut o idee geniala cu acest blog … Cat despre Hero , iti recomand acest clip …
    Muzica face toti banii, zic eu … Moonspell, Lua D’inferno …

Lasă un răspuns

