Clatite cu afine si sos caramel

CE GATIM

clatite cu afine si sos caramel

Cand are timp si chef,  sotia mea gateste excelent. Ce dovada mai buna decat clatitele de azi-dimineata. De obicei le face cu mere acrisoare, rase felii. Dar cum am gasit afine proaspete in piata, a incercat si varianta aceasta. Ce pot sa va spun? –  mi-a fost tare greu sa le fotografiez pentru ca ma gandeam doar la cum sa ma asez mai repede la masa.

Iata si reteta pentru un mic dejun perfect, de week-end, pentru doua persoane

Ingrediente:

pt. clatite:

1. 7 linguri de afne

afine

2. 250g faina

3. 4 oua

4. 500ml lapte

5. 2 linguri zahar

(toate ingredientele la temperatura camerei)

pt. sos caramel

6 linguri de zahar

Se pune zaharul, la foc mic,  intr-o cratita smaltuita. Cand incepe sa-si schimbe culoarea inspre caramel se amesteca cu o lingura de lemn pana cand culoarea devine uniforma (nici prea deschisa caci va fi prea dulce, nici prea inchisa caci va deveni amar). Se adauga apa fierbinte, cu grija, putin cate putin,  amestecand pentru a dizolva zaharul. Cand capata o consistenta fluido-vascoasa se ia de pe foc si se toarna intr-o sticla. Se poate pastra la frigider timp indelungat.

Clatitele:

Se bat bine ouale si se adauga zaharul si faina, putin cate putin, amestecand constant, avand grija ca amestecul sa fie omogen. Ideal e sa folositi un tel. Se toarna si laptele treptat si pe urma afinele

aluat clatite cu afine

Intr-o tigaie puneti o lingura de ulei, lasati-o sa se incinga si turnati aluat folosind un polonic. Trebuie sa fie un pic mai mult aluat decat la o clatitat ‘normala’

clatite cu afine

Verificati clatita sa fie facuta pe o parte si intorceti-o. E detul de grea si s-ar putea rupe daca o aruncati in aer!

clatite afine

Rulati clatitele si turnati sosul caramel

clatite cu afine si caramel

Pofta buna!

timp de preparare: 30min


6 gânduri despre &8222;Clatite cu afine si sos caramel&8221;

  1. am facut si eu astazi reteta, dar, pentru ca n-am avut afine, am facut-o cu… caise😀 foarte buna combinatie de dulce si acrisor. iti cer permisiunea sa preiau reteta pe blogul meu, in varianta pe care am probat-o personal.

Lasă un răspuns

