Gulas cehesc

gulas praga

Acum un an eram in Cehia, mai precis in Praga. Orasul e frumos, are tot ce-i trebuie unei capitale, mi-a placut dar nu m-a dat pe spate. Nu la fel pot spune de gulasul pe care l-am mancat acolo. Era de vis. Cu o halba de pivo inainte si cu una dupa te simteai implinit, ce mai! Am incercat in mai multe locuri czech gulas with dumplings si peste tot a fost excelent: carne de vita, ceapa din belsug, aroma de chimen… si minunatele si pufoasele dumplings pentru care am tot cautat reteta. Intr-un final am gasit-o si ii multumesc inca o data lui Cevabun

Deci, cum ziceam, a trecut un an de la excursia din Cehia, asa ca mi-am zis ca e timpul sa incerc si eu un gulas ca la Praga, cu galuste de paine caci asta sunt dumplings-urile.

Ingrediente:

pt. gulas

1. 500g carne de vitel (taiata cubulete, lasata 12 ore in 250ml de bere)

2. 400 ceapa (am folosit ceapa verde, rosie galbena) tocata

3. 2 catei de usturoi tocati

ceapa usturoi

4. o lingura rasa de boia dulce

5. o lingurita de chimen

boia dulce si chimen

6. 50g unt

pt. dumplings

7. 300g faina

8. 75ml lapte

9. un ou

10. 3g drojdie uscata o jumatate de pliculet)

11. 2 felii de franzela, fara coaja

12. un varf de lingurita cu sare si unul cu zahar

ingrediente dumplings

Am sotat ceapa su usturoiul in unt pana cand s-au inmuiat bine apoi am adaugat carnea.  Dupa 5 minute am adaugat boiaua si chimenul

gulas 0

am adugat 750ml de apa si am lasat gulasul sa fiarba.

Am amestecat ingredientele pentru ‘galuste’ si am framantat aluatul 10-15 min. L-am intins putin

aluat dumplings

apoi l-am rulat

aluat dumplings -

si l-am pus 1 ora si jumatate la dospit.

Cat s-a dospit aluatul s-a fiert si carne de vitel, asa ca am luat gulasul de pe foc

gulas s

Cu 10 minute inainte de a lua aluatul de la dospit am pus apa si sare, la fiert, intr-o cratita. Cand apa a inceput sa fiarba am introdus aluatul

bread dumpling

si l-am lasat 20 de minute la fiert. L-am asezat apoi de un blat de lemn si l-am taiat felii cu ata

bread dumplings

Si cu asta am cam terminat cu preparatul gulasului cehesc (cu dumplings cu tot)

Am taiat un picut de ceapa rosie deasupra si am scos berea de la frigider

gulas cehaes-

Pofta buna!

timp de preparare: 2h 30min

<< pizza

tarta cu caise>>

9 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. julia spune:

    Am venit aici la sugestia Roxanei Iordache. Nu imi pare rau. Excelent site………unde sint pisicile?????……. 🙂

    O sa mai vin sa iau idei pt gatitul de fiecare zi. Multumesc.

  2. simplis spune:

    Ma bucur si te mai astept!
    Pisica e numai una: http://www.flickr.com/photos/1-0-1/3118676432/ dar n-o intereseaza gatitul

  3. Coco spune:

    Pfuaaaaaiii, mai… ce pohta mi-ai facut…
    Data viitoare cand vin la Cluj musai sa radem un gulas si neshte pivo…

  4. liana spune:

    foaaaarte bun
    doar ca – pentru gospodinele experimentate ca mine – tb specificat la drojdie „dizolvata in apa sau lapte caldut”, ca in viteza, am pus-o direct in aluat… 🙂 dar a dospit si au iesit si bread dumplings aproape ca la carte… si data viitoare nu mai uit…

    1. simplis spune:

      Daca se foloseste drojdie uscata nu mai trebuie dizovata. Cel putin eu unul nu o dizolv si nu am avut probleme.

  5. mariana spune:

    am stat 6 ani in cehia si caut demult reteta knedli multumesc mult

  6. Va felicit pentru reusita retetei dvs. Sunt casatorita cu slovac. Gulas am facut, dar galustile astea de paine nu le-am incercat. Noi cumparam tot timpul, aici se numeste „knedla ” si mi-a fost frica sa o incerc. Tocmai ce vroiam sa scriu pe blogul meu reteta de gulas, cind am descoperit pagina dvs. Inca o data felicitari. Fotografiile arata super. Mult succes va doresc si un an remarcabil. Nicoleta Grófová.

    1. simplis spune:

      Multumesc mult.
      Un an foarte bun si dumneavoastra!

  7. nonni spune:

    Caut de f.f.mult timp acesta reteta.Am stat si eu vre-o 5 ani la Praga si serveam acest gulas 2-3 ori pe saptam.acele galusti se numesc knerliki si sunt de doua feluri:cele obisnuite pe care le-ati servit deja si cele de cartof.Felicitari pt.reteta si multumesc mult

Lasă un răspuns

