Lacul Iezer Ighiel

lacul iezer ighiel

Lacul Iezer-Ighiel este cel mai mare lac carstic din Romania (450m lungime/ 150-420m latime ),aflat la 924 de metri, singurul lac din Romania aflat pe o suprafata calcaroasa. De asemenea lacul este un format de un baraj natural, o alunecare de teren; apa lui se scurge in subteran. Pe malul lacului se afla o cabana a directiei silvice care poate fi inchiriata

lacul iezer alba

Daca aveti de gand sa ardeti niste mici in week-end, atunci va recomand sa mergeti mai de dimineata, eu am ajuns pe la 11 si nu mai erau locuri. Daca vreti sa veniti la pescuit ar trebui sa stiti ca zona e rezervatie naturala si doar pescuitul sportiv este permis.

Deci, cum nu mai erau locuri de stat cu burta la soare, am lasat masina langa lac si am plecat pe jos  inspre  vf. Striglau, pe acelasi drum pe care venisem si pana acum. N-am fost atent daca exista marcaje, dar probabil ca au fost candva. Drumul ( un drum de tractor) merge prin padure vreo 2 km si te duce in platou unde te intimpina vara vaci si cai lasati liberi, oi si caini

ciumarna

zona e deosebit de frumosa

iezer ighiel ciumarna

iezer platou

Pe platou se gasesc sorburi mai mici sau mai mari, cu apa sau fara apa in functie de cat a plouat in ultima vreme. cand am mers erau seci

ighiel ciumarna sorburi

Tot in zona se afla si cateva pesteri la care n-am mai ajuns. Am ajuns ( cam dupa 30 minute dupa ce am iesit din padure) insa pe varful Striglau, cel mai inalt din zona, de unde ai o privelste minunata a Trascaului si a imprejurimilor (Alba-Iulia, Rosia Poieni)

iezer striglau

iezer ighiel rosia poieni

lac iezer ighiel ciumarna

Acestea fiind zise va doresc drum bun!

Cum se ajunge:  din Alba Iulia pe DN 74 pana la Ighiu- 15 km ,apoi pe DC 69  pana la Ighiel-5km, iar de aici pe drumul auto forestier pana la lac-10km. Drum din Ighiel pana la lac nu e bun, dar e rezonabil. Se poate si mai rau.

5 gânduri despre &8222;Lacul Iezer Ighiel&8221;

  1. Superbe imagini! Ca și locurile dealtfel.
    Sunt ighielean dar locuiesc în Alba Iulia și anul acesta încă nu am reușit să ajung la Iezer și îmi este dor că sunt locurile copilariei.

  2. e superrrrrrrrrrr avem un sat minunat si oameni la fel cel mai frumos din com ighiu mandra ca sunt din ighiel

  3. Foarte frumos din partea ta ca ne-ai aratat inca o data noua, romanilor, ce tara frumoasa avem si cate peisaje minunate avem! Te respect pentru asta! Toate destinatiile care le-ai amintit pe site sunt super si sunt sigura ca nu multa lume le cunostea. 🙂

Lasă un răspuns

